Uitgelicht: discussieplatform

De pagina "uitgelicht" zal in het vervolg gebruikt worden om interessante standpunten te publiceren, die niet noodzakelijk het Groenlinks-standpunt zijn.

Uitgelicht: Luxe huizen in plaats van natuur? Dat is niet de bedoeling.

Uitgelicht 1: Ger Essers over "Grensoverschrijdende samenwerking":

Grensoverschrijdend samenwerken doen we samen: niet alleen met de in ons grensgebied wonende burgers, verenigingen, organisaties en gemeenten.

Enige tijd geleden heeft de Stichting Geen Grens een standpunt gepubliceerd. Zie bijlage "Position paper" hiernaast.

Uitgelicht 2: Harrie Winteraeken over "Tiny Houses"

Tiny houses (in het Nederlands "kleine huizen" kunnen een oplossing bieden voor een deel van de huisvestingsproblemen. Zie bijlage "Tiny Houses" hiernaast.

Wil je deelnemen aan de discussie, mail dan naar parkstad@groenlinks.nl of direct naar Harrie: hwinteraeken@hotmail.com

Uitgelicht 3. Stef Blom over "Van Rood naar Groen": een andere benadering van klimaatmaatregelen.

Meestal wordt bij discussies over het klimaatprobleem de nadruk gelegd op de kosten. Maar er is een andere benadering mogelijk.

Er wordt vaak gezegd, dat je in Parkstad moelijk de 'groene' agenda van GroenLinks aan de orde kan stellen, omdat er in Parkstad zoveel armoede is. En ... de overgang naar een klimaatneutrale wereld kost zoveel geld.

Als je anders naar de economie kijkt, kon dat wel eens anders liggen. Je kan ook de nadruk leggen op de opbrengsten van de klimaatverandering. Het levert veel banen op, de kosten voor energie gaan omlaag, het leefklimaat wordt beter en als we de temperatuurstijging kunnen beperken, zijn er minder compenserende maatregelen nodig.